• Kuasa Membeli Rakyat Malaysia

    Let say a pharmacist... Aku compare gaji paling minimum kat Malaysia ngan Singapore

    Malaysia
    Gaji Pokok= RM2200
     Andai kata aku dok Malaysia.... Game UC2 RM115
    Bole beli 20 keping ja game... =____="
    Kalau Aku beli PS3... Rm1090..... ada baki 1110.... Mak ai.. kena posa la kalau camni.. =(




    Singapore
    Gaji Pokok = RM7000/2800 SDollar (source  http://www.scribd.com/doc/18040421/Singapore-Salary-Guide-2009-2010)

    Andai kata aku dok singapore... Game UC2 49 dollar singapore..
    Aku bole beli 58 keping
    Kalau aku beli Ps3.. 475 dollar singapore.. ada lagi baki yg banyak.. dalam..2325 singapore dollar...

    Tengok betapa bezanya kita dengan singapore.... umur singapore sama je ngan kita.. tapi kenapa x bole jadi sama ngan singapore??? Kenapa masih nak bermain dengan menara2 tinggi... Kerajaan patut mencari cara untuk menaikkan ekonomi Malaysia bukan mencari cara untuk memegang Malaysia untuk selama-lamanya... Dah bertahun2 merdeka... Dengan sumber minyak yg banyak kat Malaysia ni... kena x le lawan singapore yg ciput tu..

    Aku harap satu hari nnti ada orang yang mampu mengubah Malaysia...Plzzz aku nak kuasa membeli....

0 comments: