• "Aku terima nikahnya" written by HASRIZAL ABDUL JAMIL

    Tajuk buku kat atas ni mesti dah banyak kali korang dengar. Buku ni Zubair yg cadangkan untuk aku.. Lagipun dia ada buku ni. Dah 1 minggu aku baca buku tapi x habis lagi. Tapi apa yg aku dapat dari buku ni amat berharga.. Each of the chapter of this book has it own way of giving dakwah to the reader. Buku lebih fokus kepada isu kekeluargaan. Kalau korang tengok tajuk ni mesti korang fikir yang buku ni cadangkan kahwin awal. Ya, mungkin dia cadangkan kahwin awal, tapi dia banyak bagi jalan penyelesaian yang masuk akal.
      Selepas baca buku ni, aku banyak berfikir, sungguh lemah diri ini mengharungi kehidupam harian, sungguh kurangnya ilmu agama dalam diri aku ni, sungguh lemah iman aku ini. So, within 4 years studying in UIA, I'll try gain all the knowledge that I can get in UIA.
        Dalam masa sama, ada orang tanya aku, "Nanti bila ko dah ada anak bini, camna ko nak bimbing atau memperbaiki kesalahan diorang?" sampai sekarang aku fikirkan tentang soalan ni.

    Ni la gambar buku tu :


    Kalau korang berminat, cari la buku ni....  I'll try make a review about this book.... The most interested part of this book is how to instill child with all the Islamic virtue and ability to survive in this cruel world..

0 comments: