• Selamat Tinggal Ramadhan

    Selamat Tinggal Ramadhan,
    Pertama kali aku mengenali Ramadhan,
    Diri ini masih kecil dan lemah,
    Mengharungi hari yang letih di bulan Ramadhan,
    Kini puasa itu sesuatu yang mudah.

    Selamat Tinggal Ramadhan,
    Setelah bertahun-tahun aku menemui Ramadhan,
    Alhamdulillah tahun ini kita bertemu lagi,
    Semoga aku masih mampu bertemu Ramadhan,
    Supaya aku dapat memperbaiki kesilapan tahun ini.

    Selamat Tinggal Ramadhan,
    Satu-satunya bulan yang mempunyai Tarawikh di dalamnya,
    Satu-satunya bulan yang wujud lailatul qadar,
    Namun, Tarawikh aku tidak sempurna,
    Malah tidak pernah aku cuba mencari lailatul qadar.

    Selamat Tinggal Ramadhan,
    Tahun depan aku berjanji akan merperkasakan diri,
    Aku berjanji untuk cuba mencari lailatul qadar,
    Semoga aku masih mampu untuk berdiri,
    Untuk menunaikan janji ini.

    Selamat Tinggal Ramadhan,
    Kini Syawal datang menganti dirimu,
    Membawa kebahagian kepada umat Islam,
    Tanda kejayaan mengharungi dirimu,
    Tanda kekuatan iman umat Islam.


    SEMOGA KITA BERTEMU LAGI YA RAMADHAN

0 comments: