• 21st November 1991(erti sebuah tarikh lahir)

    Tarikh lahir. Terdapat pelbagai pandangan tentang tarikh lahir ni... Ada yang kata " Ala tarikh lahir ja pun", ada plak yang kata "Tarikh lahir ni penting untuk aku, kalo x sambut sedih aku" dan ada juga yang kata " tapi bagi aku tarikh lahir ni sebenarnya tarikh yang penting. Sebab apa hangpa tanya?? Sebab pertama, tarikh ni bole dijadikan tarikh untuk kita muhasabah diri.. Memikirkan kembali segala kesilapan yang kita buat semasa usia kita masih 19 tahun atau sebagainya. Apabila kita muhasabah diri ni balik, kita dapat memperbaiki atau menampal kelemahan yang mungkin ada pada kita supaya wujud satu perubahan yang ke arah kebaikan. Sebab kedua, hari jadi sepatutnya menyambut orang yang melahirkan kita iaitu ibu kita. Betapa sukarnya mereka melahirkan kita ke dunia yang fana ini pada tarikh keramat tersebut. Apa kata kita berubah dari menyambut diri kita ni kepada menyambut ibu kita yang melahirkan kita ke dunia ni. Perkataan terima kasih sudah cukup memadai untuk meraikan ibu kita. Ini adalah kerana ibu mencintai anak-anak mereka tanpa syarat begitu juga dengan bapa kita. Itu je kot sebab dia... Hahaha... Nanti kalo rajin aku tambah lagi....


    Thanks Madam Makhtom Binti Ismail for letting me see light of this world.. I'll always LOVE u mom


    PENGHARGAAN TERHADAP RAKAN
    bawah ni kronologi event yang berlaku pada 21/11/2011.... Serius hati ni x dapat tahan dengan event boikot ni...


    18 November 2011
    -Ashwad ngan Lukie tiba2 xmau naik keta ngan aku untuk p smayang jumaat.. so aku p ngan acap bidin jaa... :(
    -Aku rasa tiba2 cam depa xmau layan ja aku.... ish2

    19 November 2011
    -aku x p dorm Ashwad.. langsung x pi.. reason-saja malas nak p........
    -then aku p karaoke ngan acap pdah jak n anam.... ni acap punya idea... >.<" kalo mak tau ni habis aku....

    20 November 2011
    -Pukul 3 pagi Ashwad tweet something.... Mcm ada masalah je mamat ni...aku kata lam hati...
    -aku sms ezurin.. siap call lagi x balas2.... damn ni boikot ka apa ni....
    -esok pagi aku p bilik dia(ashwad)... Jumpa dia kata x dak apa2... dah la x tgk muka aku langsung.. Damn... ni apahal ni...
    -Aku p bilik Haidar.. Haidar kata ada masalah besaq.. xle nak gtau aku....Haidar pun cam xmau layan ja...
    -aku p pulak dia kata xmau jumpa aku sampai malam satgi... Fine then...

    21 November 2011
    -12.01am-ashwad mai bilik ajak settle masalah kitorang... Of fine then....
    -p la bilik ayaq.. sua2 muka ada nampak orang pegang baldi... tepung pun ada.. habis aku malam tu...
    -haha.... Alhamdullillah.... rupanya depa dah rancang awal lagi nak boikot aku... :)


                                                      EVERYONE WAS LAUGHING LIKE THIS
                                                            Ni la reaksi aku terhadap prank tu.....


    Seriously guys... aku terharu gilaaa.....Sayang hangpa semua.... After this kena prank ashwad haidar n aleng.. 3 mastermind ni mesti kenaaaaa.........aku akan igt benda ni... semoga ukhwah antara kita tidak akan runtuh sama sekali.. Insyaallah.....

0 comments: